Snimanje igranih scena

Rad glavnog snimatelja Maura Fiorea je bio usmjeren na stvaranje grubog izgleda industrijskog kompleksa Vrata Pakla. „Materijal snimljen performace capture tehnikom i moje snimke igrane akcije su morale skladno funkcionirati u istom filmu,“ kaže Fiore, poznat snimatelj koji je snimao filmove „Kraljevina“ i „As u rukavu“. Fiore je objeručke prihvatio novi sustav 3DFusion kamere, i nakon intenzivnog testiranja, precizno i sa stilom odradio snimanje igranih scena. Njegovi snimci su se savršeno stopili sa kompjuterski generiranim prizorima koje su stvorili WETA Digital i ILM.

Većina igranih scena u AVATARU su snimljene u Wellingtonu na Novom Zelandu, gdje su sagradili goleme setove. Taj pothvat je bio nevjerojatan; produkcija je unajmila više od 150 građevinskih poduzetnika za gradnju setova. Praktični setovi uključuju Veznu sobu, u kojoj se nalaze uređaji za slanje ljudske svijesti u tijela avatara; Biološki laboratorij, znanstveno postrojenje u kojem se nalaze spremnici sa novim avatarima koji su sazrjeli na putovanju od Zemlje do Pandore; Komandni centar, koji je glavno središte baze Vrata Pakla; te vojno uporište u kojem se nalaze AMP odijela i helikopteri.

U svim okolišima u AVATARU, Cameron stvara sveobuhvatno iskustvo tijekom kojeg će gledatelji imati dojam da stvarno sudjeluju u pustolovina likova. Landau i on su dugo vremena zagovarali 3-D kinematografiju i neumorno su radili na tome da pomoću tog formata pojačaju iskustvo gledanja filma. No, ističu kako namjeravaju AVATAR učiniti preplavljujućim iskustvom i u 2-D formatu, jer će se film većinom tako prikazivati.

„Jim i ja radimo na tome da sa gledateljima širom svijeta podijelimo našu strast za 3-D filmovima,“ kaže Landau. „Osjećamo da je napokon došlo vrijeme za 3-D filmsku renesansu. Mi svoje živote doživljavamo u 3-D, stoga zašto ne bismo i filmove doživjeli na isti način. No, u kojeg god formatu gledali ovaj film, osjećati ćete se kao da ste otputovali na dalek svijet i boravili s njegovim stanovnicima.“

Brojni raniji 3-D filmovi su taj format koristili kao „foru“ ili kao efekt koji služi samo sebi; bacajući predmete prema gledateljima koji bi onda djelovali kao da izlaze iz platna. Cameronu 3-D predstavlja prozor u novi svijet, u kojem taj format, umjesto da privlači pažnju na sebe, nestaje u priči filma.

 Dok je razvijao film, Cameron se prihvatio rada na novom sustavu digitalne 3-D kamere, koji je razvijao sa Vinceom Paceom iz Pace Technologies, koristeći se Sony i Fujinon HD tehnologijom. No, prije nego je ostvarenje AVATARA uopće bilo na vidiku, Cameronov cilj za novu digitalnu 3-D kameru je bio predstaviti u neviđenoj jasnoći svoje iskustvo istraživanja oceanskih dubina gledateljima širom svijeta. Povijesno istraživanje unutrašnjosti olupine Titanica bilo je temom njegovih 3-D IMAX filmova „Ghosts of the Abyss“, i „Aliens of the Deep“.

Cameronovo iskustvo sa tim filmovima ne samo da je unaprijedilo njegovu viziju trodimenzionalnog prikaza AVATARA,već je i poslužilo kao izvor jednog od potpisnih dizajnerskih i svjetlosnih elemenata u filmu: na dnu oceana, Cameron je svjedočio fenomenu da neki životni oblici doslovce svijetle nadnaravnim sjajem u neprekidnoj tami. Cameron je tu „bioluminiscenciju“ primijenio na okoliš Pandore, koji noću oživljava dramatičnim sjajem.