Dovršavanje

Proces post-produkcije AVATARA, poput gotovo svega vezanog uz ovaj film, je bio izrazito atipičan. Na većini filmova proces montaže počinje tek u post-produkciji, no na AVATARU, Cameron je sa montažerima Stephenom Rivkinom A.C.E. i Johnom Refouaom A.C.E. započeo proces na snimkama još tijekom pred-produkcije. Montažeri su sa svojom opremom bili uobičajen prizor tijekom snimanja, ispostavljajući svaki mjesec montirane snimke u WETA radionicu. „Prije nego smo snimili ijedan kadar igranog filma, već smo WETA-i isporučili više od sedamdeset minuta montiranog materijala,“ kaže Landau.

Ključan dio procesa post-produkcije je bila glazba skladatelja Jamesa Hornera, koja spaja klasične simfonijske elemente koji daju snagu epskoj akciji u filmu, sa zvukovima koji nas prenose na novi svijet; a koji uključuju vokalne izvedbe na jeziku Na'vija, kao i neobične akustične i elektronske instrumentale.

Ljubitelji filma i glazbe su nestrpljivo očekivali ovu novu suradnju Camerona i Hornera; Hornerov rad na filmu „Aliens“ iz 1989. rezultirao je jednim od najboljih akcijskih filmskih albuma svih vremena, a glazba iz filma „Titanic“ je ušla u filmsku povijest. Za AVATAR, Horner se vraća suradnji sa Simonom Franglenom, s kime je stvorio veliki hit „My Heart Will Go On“. Novu pjesmu, „I See You“, pjeva međunarodna senzacija Leon Lewis, a može ju se ćuti na kraju filma. Pjesma izražava Na'vi ideju „viđenja“, kada osoba razumije stvari srcem i duhom, a ne samo umom.

Kada je ušao u završnu fazu produkcije AVATARA, Cameron je želio podijeliti svoju viziju sa ostatkom svijeta. Premijerno je prikazao odabrane produžene scene na ključnim domaćim i međunarodnim okupljanjima kino distributera, te na golemom pop kulturnom događanju Comic-Con. Zadovoljan reakcijom, Cameron se vratio finom ugađanju montaže i gotovo dovršenih vizualnih efekata koji su svakodnevno stizali iz radionice WETA Digital i ostalih tvrtki (među kojima su ILM, Framestore, Prime Focus, Hybride i Hydraulix), sve kako bi AVATAR učinio jedinstvenim iskustvom za gledatelje. „Jim ne radi filmove za sebe,“ kaže Jon Landau. „On ih radi isključivo radi gledatelja.“ Cameron dodaje: „Zaista želim da gledatelji dobiju kompletno zadovoljavajuće filmsko iskustvo. I nadam se da će gledatelji izaći iz kina govoreći: 'Nisam pogledao film; doživio sam ga.'“