Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Kino 23 prikazuje intrigantna ostvarenja s ruba filmskog eksperimenta

NAGRADE I DOGAĐANJA / OBJAVLJENO: 23.09.2013. / Autor: Moj Film Kino 23 prikazuje intrigantna ostvarenja s ruba filmskog eksperimenta

Program Kino 23 dobio je ime po svom kasnom terminu, namijenjenom za projekcije intrigantnih filmova kojima se otvara i zatvara Festival 25 FPS. Dva proslavljena dugometražna remek-djela iz ovog programa, Boja nara Sergeja Paradžanova i Poslije tame svjetlo Carlosa Reygadasa na samom su rubu filmskog eksperimenta. Zajedničke su im karakteristike žanrovska neopredijeljenost, egzotično pripovijedanje i više no uzbudljiva recepcija.

Carlos Reygadas meksički je odmetnuti odvjetnik i samouki filmaš poznat po svom specifičnom stilu. Zbog nekonvencionalnog pristupa naraciji, eksplicitnih prizora seksa i nasilja često ga se naziva kontroverznim. Njegova dugometražna ostvarenja prikazivana su i nagrađivana u Cannesu, a najviše pažnje privukao je filmovima Japan (2002) i Tiho svjetlo (2007). Poslije tame svjetlo premijerno je prikazan u Cannesu 2012, gdje ga je publika izviždala, a žiri nagradio za režiju.

Poslije tame svjetlo
Prizor iz filma "Poslije tame svjetlo"

Riječ je o filmu nelinearne naracije. Osnovna priča o svakodnevici jedne urbane obitelji nastanjene u meksičkom selu (u kući Carlosa Reygadasa) ispresijeca se s nizom nepovezanih prizora i scena snimljenih u Belgiji i Engleskoj, gdje je redatelj živio i školovao se. Svoj složeni poluautobiografski puzzle Reygadas je dodatno oplemenio elementima magijskog realizma (kompjutorski animirani lik nečastivog koji usred noći iskrsava u kući i telefonira). Dok oduševljena strana vidi utjecaje slavnih filmaša Tarkovskoga, Dreyera i Mekasa hvaleći "vizualno očaravajuću arheologiju psihe" (LA Times), oni manje oduševljeni ne vide mnogo, poput Xana Brooksa (Guardian), koji o Poslije tame svjetlo piše kao o "ohlađenom jungovskom gulašu".

Ono oko čega se pak svi slažu jest da je riječ o vrhu filmske fotografije u kojem su se na najbolji mogući način, u igri svjetlosnih kontrasta, impresionističkih vizuala i inovativnih tehnika snimanja ukrstili geniji Reygadasa i direktora fotografije Alexisa Zabe. Remek-djelo ili gulaš?, provjerite sami u četvrtak, 26. rujna u 23 sata u Kinu SC. Projekcija filma na Festivalu 25 FPS ujedno je i hrvatska premijera.

Boja nara
Boja nara

Sergeja Paradžanova, autora filma Boja nara (1968) Jean-Luc Godard nazvao je vrhovnim svećenikom filmskoga hrama u kojemu caruju slike, svjetlo i zbilja. Njegov je opus jedinstven, a filmovi začudni i beskompromisni, što je Paradžanova redovito dovodilo u sukob sa sovjetskim vlastima, koje su ga optuživale za brojne bizarne zločine, od silovanja KGB-ova oficira do šverca i poticanja na samoubojstvo. Dok se svjetska umjetnička elita prošlog stoljeća, od Godarda, Truffauta i Fellinija do Yvesa Saint Laurenta, divila njegovim djelima, Paradžanov je velik dio života proveo u zatvorima i gulazima.

Njegovi su najpoznatiji filmovi Sjene zaboravljenih predaka (1964), Boja nara (1968), Legenda o Suramskoj tvrđavi (1984), Ašik Kerib (1988), u kojima boja, koreografija, kostimografija i scenografija sudjeluju u složenoj reinterpretaciji lokalne kulture i njezina vizualnog, glazbenog i mitološkog naslijeđa.  Film koji se prikazuje u programu Kino 23, Boja nara, biografija je armenskog trubadura Sajat-Nove koja otkriva pjesnikov život vizualno i poetično. Film se predstavlja u obliku statičnih slika i prikazuje pjesnikovo sazrijevanje, otkrivanje žena, zaljubljivanje, odlazak u samostan i smrt. Sofiko Chiaureli, Paradžanovljeva inspiracija i muza, igra u ovom filmu šest muških i ženskih uloga. Jedno od najvećih remek-djela 20. stoljeća pogledajte u nedjelju, 29. rujna u 23 sata u Kinu SC.

Deveto izdanje 25 FPS-a održat će se od 26. do 29. rujna u prostorima Studentskog centra u Zagrebu te 30. rujna i 1. listopada u riječkom Art-kinu Croatia. Tijekom četiri zagrebačka festivalska dana pokazat će se suvremena i historijska eksperimentalna i avangardna filmska produkcija, i to u sedam natjecateljskih i nizu popratnih programa.Riječkoj publici festival će se predstaviti izborom filmova iz natjecateljskog i popratnih programa s ovogodišnjeg festivala. Nagrađene filmove zagrebačka će publika moći pogledati 5. listopada u kinu Tuškanac. Na festivalu će biti prikazano ukupno 55 filmova te četiri audio-vizualna performansa. Ulaz na sva festivalska događanja je slobodan.

festival kino sc eksperimentalni film 25fps art kino croatia boja nara poslije tame svjetlo


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?