Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Adam Wright: "Kada klijenti vide što možete, počnu sanjati. Tako dolazim i do inspiracije"

NAGRADE I DOGAĐANJA / OBJAVLJENO: 09.06.2014. / Razgovarala: Ines Ignjačić Adam Wright: "Kada klijenti vide što možete, počnu sanjati. Tako dolazim i do inspiracije"

Adam Wright, gost ovogodišnjeg Animafesta, niz se godina bavi animacijom i mehanikom. Radio je na igranim i animiranim filmovima, od kojih izdvajamo filmove o Harryju Potteru te suradnju s Timom Burtonom na animiranim filmovima. Bavi se također dizajnom kostima i haljina, pa je tako dizajnirao mehaniku u je haljine mnogim zvijezdama poput Lady Gage, kostime za otvaranje Olimpijskih igara u Londonu, unikatne umjetničke predmete sa ugrađenom mehanikom itd . Za Moj Film otkriva što sve stoji iza njegove karijere i radi li se zaista o poslu iz snova.

Na različitim filmovima radili ste potpuno različite stvari. Primjerice, na Corpse Bride i Frankenweenieu modelirali ste lutke, a na Harryju Potteru ste radili animatroniku. Što sve točno obuhvača Vaš posao?

Na igranim filmovima kao sto su Harry Potter i odaja tajni, te Harry Potter i zatočenik Azkabana, radio sam kao dizajner animatronike. To radi osoba koja je dovoljno kreativna da smisli kako bi nešto trebalo izgledati, i potom stavi mehaniku unutra. Netko u drugoj prostoriji istovremeno stvara nešto drugo, primjerice skulpturu lika, oblik, i sve to onda zajedno čini animiranog lika. Moj je posao ono što se nalazi unutar lika. Ja sam odgovoran za njegovo kretanje; hodanje, treptanje i slično. Tako dorađen lik ide na filmski set i omogućuje da nastane film. Često se dogodi da rađeni likovi na kraju ne završe u filmu. Ali jednom kada je lik potvrđen, to je prilično dobar osjećaj.

U filmovima Fantastični gospodin Lisac i Frankenweenie sam radio armaturu unutar likova. Stavlja se neki materijal unutar lutke/ lika, najčešće to bude metal. U ova dva filma je bio. Ali, nekad se koriste i drugi materijali. Zato moramo biti sposobni raditi sa svim materijalima, jer ima puno manjih poslova u kojima se radi prema drugačijim procedurama.

Kada sam radio na Corpse Bride, to jebilo prvi put da sam radio u animaciji. Do tada sam radio samo na igranom filmu. I nisam znao ništa o tome. Bilo je mnogo ljudi, došao sa radionice pomoći im dok su radili kosture. Učili su me kako se radi. Poduka je išla prilično dobro. Na tom su filmu likove radile glavnom žene, koje se inače bave dizajnom nakita, dok se inače animatronikom uglavnom bave muškarci, inženjeri. Nakon toga sam pozivan na druge projekte. Vježbao sam dok su mi one bile supervizori. Kako sam postajao napredniji, tako sam ja počeo podučavati druge ljude. Kad sam još više napredovao, pozvan sam da radim metalne konstrukcije na Frankenweenieu.

Što ste radili prije nego ste počeli baviti animacijom?

Studirao sam na umjetničkom studiju i dobio strukovnu grafičku diplomu. To obuhvaća slikanje, grafiku... Ima mnogo aspekata . Dugo sam radio u kazalištu na setu. Tamo na radionicama sam stalno radio na kretnjama, pokretima. Uvijek sam znao da sam jači ako sam iza scene, nego kao umjetnik na sceni. Volontirao sam, prisustvovao performansima. U Engleskoj je takav sustav da svi podučavaju jedni druge, i malo po malo, učite o svemu, dok netko napredniji ne bude zadovoljan razinom vašeg znanja. Tada se specijalizirate za nešto. Ja sam se specijalizirao za mehaničke pokrete.

Budući da surađujete s puno ljudi, tko naposlijetku odlučuje o likovima? Kako to funkcionira?

Odlučuju redatelji te ljudi koji rade lutke i dizajniraju ih. Ja ih potom pokrećem. Kad sam radio na Harryju Potteru i drugim igranim filmovima, svatko je radio svoj dio, posao je bio podijeljen. Treba razlikovati sve odjele posla, kao što su odjel za skulpture, za slikanje, za mehaničke pokrete... Ali, sve je to povezano.  Ako netko izrazi želju da radi na nečemu, onda bi se tu stalo. Imamo raspravu, iznosimo ideje, gledamo je li nešto moguće izvesti ili ne. Poput brainstorminga. Ponekad, ako je ideja pomalo staromodna, jedni druge ohrabrujemo da bude malo avanturističkija, i postavimo si pitanje može li se to uopće izvesti. Potom odlučimo da idemo pokušati. Jer, jednom će netko morati pokušati. To mi se sviđa. Taj utjecaj dizajnera, ohrabrivanje, sugestije nečijih ideja koje se nekom drugom.

Koja Vam je najdraža radna pozicija, budući da ste se okušali u više njih? Koja vam je najmanje draga?

Ovo sto radim sada trenutno. Ponekad radim sa dizajnerima, onima koji žele raditi sa mehanikom. Sviđa mi se utjecaj na njih, to mi je najdraže. Najgore u mom poslu je kad mi dođe firma ili klijent koji ne zna cijeniti to što radim. I neke kompanije koje nisu preambiciozne.

Na kojim projektima radite sada trenutno?

Trenutno ne radim ništa. Ne znam što mi dolazi sljedeće. Upravo sam završio veliki posao, sada se odmaram, došao sam ovdje, i nemam u planu nikakve projekte. Postoje razne opcije, telefonske ponude, ali još ništa nije potvrđeno. Pitajte me to isto za mjesec dana i možda ću biti zabrinut. Ali, u ovom trenutku mi je drago da je tako. To je istovremeno uzbuđujuće i zastrašujuće, jer ako vam nikakav posao ne uleti, onda nećete raditi.

Na sto ste najviše ponosni?

Na projekt u kojem je jedna kompanija tražila da dizajniram pet pokretnih haljina. Na to sam ponosniji više nego na bilo koji film koji sam radio.  To mi je bila odskočna točka. Posao je iznimno kreativan, a i nakon tog projekta drugi su me ljudi lakše mogli pronaći. Jednom kada klijenti vide što možete, počnu sanjati. Tako dolazim i do inspiracije. Vidim ju svugdje, kada pričam s nekim vidim da su mu oči žive jer se miču. Ako mi se inspiracija malo smanji, znam što moram napraviti da ju vratim. To je kao što znam kad sam gladan, isti osjećaj.

Harry Potter Tim Burton intervju animafest interview Frankenweenie ines ignjačić razgovor Adam Wright Corpse Bride


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?