Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Gledali smo: Dredd

PREMIJERE I RED CARPET / OBJAVLJENO: 27.09.2012. / Autor: Mladen Šagovac Gledali smo: Dredd

Mračna budućnost, stotine milijuna ljudi naguranih u ogroman distopijski grad nazvan Mega-City One, gdje su još nagurani u ogromne zgrade-blokovi, u kojima situacija neodoljivo podsjeća na onu u brazilskim Favelama gdje skoro svake minute događa kriminal. Između potpunog kaosa apsolutne vladavine kriminala i uređenog društva stoji  mali broj utjerivača zakona koji su istovremeno istražitelji, porota i Suci. Njihov zadatak je brzo procijeniti situaciju i počinjena kriminalna djela te na licu mjesta donijeti presudu. Postoje samo tri moguće presude: oslobađajuća, kocke (skučeni zatvorski kavez) i smrt.

Jedan od najefikasnijih Sudaca je Dredd (Karl Urban), vrsta futurističkog Prljavog Harryja, koji osjeća da nešto ne valja sa postojećim sistemom ali svoj posao provoditelja instant pravde i dalje obavlja nemilosrdno pragmatično.

Postotci

Broj ubojstava u Mega-City One seže i do 17000 na dan, a Suci uspijevaju odgovoriti na svega 5% kriminalnih aktivnosti u danom trenutku.  Kriminal je glavni biznis, a glavni ekonomski element tog biznisa je droga Slo-Mo koja percepciju vremenskog protoka u mozgu usporava na 1%. Pod utjecajem ovog aktivnog opijata pjenušava kupka, za pojedinca, dobiva jedan potpuno novi značaj te omogućava doživljavanje usporenog protoka vremena. Glavni proizvođač i distributer ovog narkotika je Ma-Ma (Lena Headey), beskrupulozna bivša prostitutka koja uživa u sadističkim mučenjima suparnika kao i svih koji joj na bilo koji način stanu na put. Ona je i neslužbeni gospodar jednog cijelog gradskog bloka od 200 katova. Glavni okidač priče njena presuda trojici dilera suparničke skupine kojima će dati na živo oguliti kožu i drogirane Slo-Moom baciti 200 katova niže na promenadu.

Paralelno s njenim narkobossovskim "odlukama“, Dreddu dodjeljuju početnicu koja treba zadovoljiti praktični dio regrutacije da bi postala Sudac. Cassandra Anderson (Olivia Thirlby) je mutant sa sposobnosti čitanja misli, nije ispunila zadovoljavajući teorijski postotak, ali je zbog svoje specifičnosti vrlo interesantna šefovima koji je kao takvu žele u svojim redovima. Osjećajna Cassandra će svoj zanat izučiti na bolan način.

Zabranjen za publiku do 18 godina

Dredd je brutalan film, bez milosti prema likovima ali i prema publici koju će suočiti s izrazito jezovitim prizorima ubijanja i umiranja. Ipak, karakterna raznolikost te sam scenarij iza kojeg stoji Alex Garland, autor romana "Žal" i scenarist "28 tjedana kasnije“ te izvrsnog "Nikad me ne ostavljaj“, Dredda čine odličnim, gledljivim filmom nakon kojeg vam ne preostaje ništa drugo do tražiti – još.

Sva silina nasilja koja prevladava filmom, te zabrana filma za publiku mlađu od 18 godina nije spriječila Dredd da osvoji vrh britanskog i ugrozi vrh američkog Box Officea. Doduše, znatno veći uspjeh u Britaniji je razumljiv iz toga što je Dredd britanski strip. Vizualno, nešto prizemniji od stripa Carlosa Ezquerra i Johna Wagnera, ipak je jedna od boljih adaptacija stripova i apsolutno bolja adaptacija Dredda od one plastičnog izgleda koju je 1995. snimio Stallone. Stallone je zapravo više djelovao kao kakav Power Ranger nego kao nemilosrdni Dredd.

Dredd: Trailer

Prizemniji i vizualno bogatiji Dredd

Oskarovac Anthony Dod Mantle (Milijunaš s ulice, 127 sati, 28 dana kasnije, Posljednji škotski kralj) je zaslužan za vrhunsku fotografiju filma. Kvaliteta fotografije bliješti sa svakom kapljicom vode i krvi, svakim komadićem stakla i daškom dima iz cijevi "Utjerivača zakona“ što se usporeno okreću pred očima publike. Vizualni koncept samog suca Dredda, ovdje je bliskiji stvarnosti pa je Sudac za razliku od trikoa opremljen pravim borbenim oklopom koji je pak prilagođen za borbu prsa o prsa. One glomazne naramenice iz stripa i Stalloneovog Dredda su svedene u realnije okvire, dok je kaciga (koju ne skida) ostala ista kao u stripu. Dreddovo primarno oružje – "Utjerivač zakona“ je unaprijeđeno te podržava inovativne glasovne naredbe po kojima kombinira vrstu paljbe kojom će zasuti antagoniste priče. Karl Urban vjeruje u ono što radi premda vjerojatno dok je čitao scenarij nije ni znao prvo ime svog junaka. Na filmsko platno stavlja karakterno originalnog Dredda i ne postavlja suvišna pitanja. Odličan glumački posao su odradile i najveće karakterne suprotnosti u filmu, Olivia Thirlby - Sutkinja Anderson te Lena Headey - Ma-Ma. Redatelj Pete Travis je napravio niz dobrih glumačkih odabira koji u nijednom trenutku ne izazivaju dvojbu.

Demokracija

Vrlo zahvalan način da se započne jedna vrlo interesantna trilogija koja će, ako zbog dobre restrikcije ne uspije u kino dvoranama, sigurno poharati IPTV videoteke. Dredd 3D bi trebao biti uvod u priču,  koja je puno bliskiju strip originalu u kojoj se najpoznatiji SF sudac sukobljava i s nadrealnim bićima, a koja predstavlja okosnicu političke satire izvornog stripa. Demokracija je glavna tema osam priča u kojima se autori stripa bave kontroverzom diktatorskog političkog sistema, a njeno eventualno filmsko uprizorenje, obzirom na trenutnu političku sliku svijeta, došlo bi u pravi čas. Već u ovom filmu se osjećaju natruhe političke satire, odnosno, stvarnosti u kojoj su korumpirani policajci i manjkavost autističnog društvenog sustava činjenica.

Dredd je potpun i brutalan akcijski SF koji od početka do kraja testira otpornost vašeg želuca na nasilje.

recenzija Mladen Šagovac Sylvester Stallone Karl Urban Olivia Thirlby Lena Headey dredd judge dredd Ma Ma Alex Garland Anthony Dod Mantle Pete Travis slo mo mega city one


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?