Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Nebojša Slijepčević: Kako sam snimio "Gangstera"

FILMOVI I GLUMCI / OBJAVLJENO: 27.01.2014. / Piše: Mladen Šagovac Nebojša Slijepčević: Kako sam snimio "Gangstera"

U redovnu kino distribuciju uskoro dolazi dokumentarni film "Gangster te voli". Film za koji ste sigurno već čuli jer na kojem god festivalu je prikazivan izazivao je nevjerojatan interes publike. Komičan dokumentarac prati Nedjeljka Babića - Gangstera u potrazi za budućim mužem 35-godišnjoj Bugarki Maji. Kako bi publika uopće vidjela načine na koje Gangster brojnim samcima iz svoje baze podataka pokušava "pitchati" (ponuditi) Maju kao poželjnu bračnu partiju, bilo je prvo potrebno da redatelj Nebojša Slijepčević "pitcha" projekt potencijalnim financijerima snimanja.

Gangster te voli: Trailer

Led je probio na HAVC-ovom natječaju, gdje je projektu dodijeljeno 70.000 kn, no hladan tuš je uslijedio nakon što je dodatna sredstva pokušao dobiti od gradova Zagreba i Splita koji su glatko odbili financirati ovaj jedinstveni audiovizualni pečat vremenu u kojem živimo. Na putu do finalne realizacije filma "Gangster te voli", bilo je odricanja ali i kockanja. S krajem priče već ste upoznati. Film "Gangster te voli" pozvan je mahom na velike festivale, te je na tom putu skupio podosta nagrada (i to publike). Zapravo cijela priča zvuči puno zanimljivije ravno iz pera redatelja Nebojše Slijepčevića.

Kupio sam od  ušteđevine najjeftiniju HD kameru i snimač tona, Restart mi je posudio posebni mikrofon koji sam tražio, pa smo na nekoliko tjedana producentica Vanja Jambrović i ja preselili u Imotski.

Tamo smo snimili prve scene filma s kojima smo onda obilazili pitchinge po svijetu u pokušaju da prodamo film. Na osnovu tog ranog trailera uspjeli smo film prodati na nekoliko stranih televizija, no to nam tada nije puno pomoglo: princip je da plate tek po isporuci filma.

Kako smo na ta putovanja potrošili sve novce od HAVCa odlučili smo krenuti u produkciju na vlastiti rizik. Preselili smo se u Imotski na dva mjeseca i snimili film na gerilski način. Restart nam je unajmio stan i pokrio osnovne troškove života, ja sam režirao i snimao sliku, a ton smo snimali kako smo stigli: nekad Vanja, nekad ja sam. To što sam sam i snimao film pokazalo sa kao velika prednost - iako mi je to bio prvi film koji sam snimam. Organizirao sam tehniku tako da mi sve stane u jednu torbu koju mogu cijeli dan nositi preko ramena - tako smo bili jako pokretni i brzi, i mogli smo pratiti Gangstera cijeli dan, gdje god ide. Neke od najupečatljivijih scena desile su se iznenada, bez najave, kad sam bio sam sa Gangsterom, i činjenica da sam cijelo vrijeme mogao nositi svu opremu sa sobom bila je presudna. Većina radnje zbiva se na javnim mjestima, u prepunim kafićima, no slučajni prolaznici nas nisu ometali jer nisu ni shvaćali da se snima film. Izgledali smo kao turisti sa malo boljom kamerom.

Navečer nakon snimanja radio sam i grubu montažu filma, tako da smo po povratku u Zagreb već imali dio scena smontiran. Na osnovu tog materijala dobili smo novog koproducenta - kapitalca: njemačka televizija ZDF odlučila je film kupiti za emitiranje na kanalu ARTE, i financirala je film sa pozamašnom svotom. Također i rumunjski koproducent je dobio novac na rumunjskom filmskom fondu CNC, te smo zahvaljujući uspjehu u prodaji televizijama dobili i podršku MEDIA fonda.

Sad kad smo konačno raspolagali sa konkretnim sredstvima krenuli smo u finaliziranje filma - angažirali smo montažera Andriju Zafranovića. No brzo smo potrošili budžet za montažu, a film nije bio ni izbliza gotov, pa sam i montažu filma završio sam.

Nebojša Slijepčević
Nebojša Slijepčević, Foto: Facebook

Nakon svih poteškoća film je ostvario veliki uspjeh s kojim bi bile zadovoljne i kinematografije puno jače od naše. Prikazan je na najjačim svjetskim festivalima (HOT DOCS u Torontu - najveći sjevernoamerički festival dokumentarnog filma; Karlovy Vary; Zurich), te skupio do sada četiri nagrade: nagrade publike na Zagreb DOXu, u Bjelovaru i Širokom Brijegu, te posebno priznanje na festivalu u Minsku.

Konačni saldo je desetak stranih televizija i za sada preko 30 međunarodnih festivala (taj broj stalno raste). Po uloženim sredstvima film je puno više njemački i rumunjski nego hrvatski, a mene Nijemci svojataju kao svojeg režisera.

A koliki je film podvig u produkcijskom smislu govore i činjenice da Vanju zovu da drži predavanja kolegama producentima o nastanku filma, a neki od uglednih svjetskih pitchinga poput onog na Thesaloniki Doc Film Festivalu reklamiraju se podatkom da je tamo pitchiran "Gangster te voli".

zagrebdox dokumentarni Mladen Šagovac havc natječaj hot docs Karlovy Vary Vanja Jambrović gangster te voli Media desk hrvatska natječaji arte gangster of love imotski


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?