Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

U što gleda Branko Ištvančić i je li sretna Vanja Sviličić?

NAGRADE I DOGAĐANJA / OBJAVLJENO: 02.03.2011. / Autor: Mladen Šagovac U što gleda Branko Ištvančić i je li sretna Vanja Sviličić?

Premda u najavama za "Album",dokumentarni film Branka Ištvančića, stoji da je to prvi drugačiji hrvatski dokumentarac o ratu, rat je samo uzrok priče koja se bavi i razvija oko najznačajnijeg dokumenta modernog društva. Ipak ne bi bilo zahvalno reći niti da je "Album" dokumentarni film o dokumentu jer bi takva klasifikacija zvučala suviše banalno. Zaista je snimljen film drugačijeg predznaka i oslonjen na osjećaje koje gradimo oko slikovnih dokumenata koji ostaju kao dokaz življenja naših života ali i svih osjećanja koja vežemo za taj zamrznuti pogled u našu prošlost. Nastao prema dokumentarističkoj prozi Miroslava Kirina, dokumentarac "Album" sniman je s tri različite kamere dok ga narativna podloga na kojoj je baziran čini donekle i igranim.
Sniman Super 8mm kamerom, film vizualno prati slike na kojima je baziran i gledatelja vjerno vodi u prošlost ljudi čiji su fotografski albumi emotivno središte nekih toplijih vremena zaključanih u grudima sjećanja.
Na trenutke konfuznom montažom gledatelju se izbija uporište u stvarnosti primoravajući ga da se potpuno osjećajno osloni na priče prošlosti. Možemo reći, dokumentarističko umjetničko djelo kojem je rat nipošto nije motiv, tek uzrok.

Oni koji će htjeti okusiti ovaj neobičan oblik dokumentaristike, danas će sigurno biti na hrvatskoj premijeri filma Album večeras u 20h, u Kaptol centru.

Drugi film na koji bismo htjeli skrenuti pozornost je "Jesam li sretna?" Vanje Sviličić.

U pravilu umjetnik u svoje djelo unositi dio sebe, ovdje je slučaj potpuno obrnut. Vanja Sviličić je nekako uspjela ono što tek rijetkima uspijeva, a i takve najčešće nazivamo egzibicionistima, preformerima. Vanja Sviličić je kameru uspjela učiniti dijelom priče, smjestivši gledatelja u samo žarište zbivanja. Njenom kamerom, gledatelj izravno sudjeluje u radnjama sobarica kao da je kakav pripravnik koji je prvi dan došao na posao. Fantastično je kako gospođe koje je snimala u danom hotelu uopće nisu reagirale na kameru već se istoj obraćaju izravno u prvom licu kao da kamere uopće nema. Samo dva para očiju kojima je zadatak pratiti i upijati buduće radne zadatke. Dokaz u kojoj mjeri Vanja Sviličić drži priču pod kontrolom, što je u ovakvoj dokumentaristici izrazito teško, je u montaži koju vješto koristiti kako bi iz različitih gledišta opisala određenu radnju a što je najbolje i najvidljivije postigla u dijelu filma u kojem tri različite sobarice verbalno i primjerom dočaravaju svoju sistematiku pospremanja stolića u hotelskoj sobi. Način na koji je zaokružila taj dio filma, način je i na koji je zaokružila kompletnu cjelinu filma "Jesam li sretna? oslanjajući se na filozofiju prikazivanja ljudi onakvima kakvi jesu ali uz vješto izbjegavanje gubljenja u širinama u privatno i osobno Vanja Sviličić djelatnice hotela prikazuje onakvima kakvima će ih doživiti netko potpuno svjež. Ipak, ostavlja dovoljno mjesta da njeni subjekti iskažu osjećanja što i jest tema filma.

Jesam li sretna?

Sasvim komotno mogu reći da sam sretan što sam svojim očima imao prilike biti dijelom priče koju nam je prikazala Vanja Sviličić. Film 'Jesam li sretna?' u programu Zagrebdoxa možete pogledati još sutra i u petak.
Vjerujte mi, bit ćete i vi sretni.

zagrebdox album Mladen Šagovac branko ištvančić vanja sviličić jesam li sretna


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?