Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Filmska industrija o savršenom „pitchu“ ili kako dobiti posao u tri minute?

NAGRADE I DOGAĐANJA / OBJAVLJENO: 02.03.2022. / Autor: Moj Film Filmska industrija o savršenom „pitchu“ ili kako dobiti posao u tri minute?

Dobro došli u doba kada više nije dovoljno imati samo odlične kvalitete, dobar proizvod ili sjajnu ideju da bismo uspjeli. Na jednu kvalitetnu osobu, dobar proizvod ili sjajnu ideju dolaze još deseci ili stotine onih jednako kvalitetnih, dobrih ili sjajnih. Pick Jobs je inovativna platforma za zapošljavanje koja spaja poslodavce i posloprimce i prenosimo Vam njihov članak kako iskočiti iz mase te savjete ljudi iz filmske industrije.

How to pitch perfect? Rečenica je to koju smo u filmovima i serijama čuli milijun puta i o njoj vjerojatno nijednom nismo dublje promislili. Dokaz koliko je pitch, odnosno pitchanje, na našim područjima poprilično zanemaren jest nepostojanje hrvatskog termina za taj izraz. I dok se svijet ozbiljno bavi pitanjem kako u kratkom roku nekome pitchati, odnosno predstaviti svoju ideju, proizvod ili sebe, mi kaskamo. Barem u teoriji. U praksi to ipak radimo gotovo svakodnevno, svjesno ili nesvjesno, bez obzira na to u kojoj smo struci ili životnoj situaciji. Još se od škole ili fakulteta povremeno nađemo u situacijama u kojima sugovornicima predstavljamo neku ideju ili projekt, a učestalost takvih situacija rapidno raste ulaskom u poslovni svijet.

Štoviše, prvo nas veliko pitchanje čeka već na razgovoru za posao gdje trebamo dobro pitchati, i to - sebe. U svijetu je već dobro poznat termin “elevator pitch“, pitchanje koje traje do tri minute (koliko u prosjeku može potrajati vožnja dizalom). U pravilu stručnjaci savjetuju da u jednoj rečenici, što je jednostavnije moguće, sažmemo bit onoga što želimo prezentirati, zatim da postavimo pitanje sugovorniku kako bismo ga involvirali te da naposljetku pustimo drugu stranu da iznese svoj osvrt koji će nam biti dobar feedback za buduće akcije. U svemu tome, slažu se stručnjaci, presudni su naše samopouzdanje i vježba, vježba i još malo vježbe.

Bilo pred ogledalom ili pred prijateljima i poznanicima, nevažno. Važno je samo biti uvježban za trenutak kada će nam se pružiti prilika za takav pitch. A prilike se u današnjem svijetu pružaju na svakom koraku i u ponekad nevjerojatnim situacijama.

“Prezentacija sebe glumačka je svakodnevica“- Vid Ćosić, glumac

Jedna od važnih stavki u životu i poslu svakoga glumca su audicije, gdje se u nekoliko minuta trebamo predstaviti u najboljem svjetlu. Ako prije audicije dobijem tekst koji trebam odigrati, trudim se biti dobro pripremljen i sto posto siguran u njega, ali i što je više moguće prilagoditi ga sebi, pronaći nešto svoje u njemu. Druga je važna stavka biti svoj i prirodan. U životu je lako prepoznati kada netko pokušava biti nešto što nije i gura osobnost koja mu jednostavno ne pristaje, tako je (ako ne i više) i na audiciji. Najčešće se od glumaca traži i kratko predstavljanje. Tada mi je najvažnije biti sažet, spreman i otvoren. U takvim je situacijama nezaobilazna trema. Teško je se riješiti u tom trenutku pa je važno ne dopustiti tremi da preuzme kontrolu. Treba nekoliko puta duboko udahnuti, uzeti si vremena koliko je potrebno i biti svjestan da je to tvojih nekoliko minuta i da ih nećeš dobiti opet. Sad ili nikad treba dati najbolje od sebe.

“Uspjeh se gradi na sposobnosti komunikacije“- Ana Badurina, producentica

Bavim se videoprodukcijom gotovo četiri godine i mogu reći da je većina projekata dogovorena upravo - u tri minute. Mislim da je u našem slučaju, kada radiš s ljudima na sceni, zaista riječ o prvom dojmu i povjerenju koje ljudi steknu pri upoznavanju. Naravno, obrate ti se zato što vide nešto što im se svidjelo, ali većina plana ovisi o tome - kako ih mi vidimo. Viziju i ideju uvijek treba predstaviti u nekoliko rečenica, kratkih, ali jakih vizualnih opisa, u mom slučaju i određenim tonom, te uz nekoliko kvalitetnih primjera. Važno je i izvođaču objasniti da ga ne stavljaš u ulogu nečega što on nije. Čim osjete da su s tobom u sigurnoj zoni i da ih vidiš u njihovu svjetlu, stvoreno je povjerenje. Vjerujem da sam većinu svog uspjeha izgradila na prvom dojmu i sposobnosti komunikacije pa smatram da je ona iznimno važna i potrebna. Uz profesionalnost i kreativnost, osobnost i prezentacija su najvažnije stavke uspješne suradnje.

“Često je važnija energija koju prenosite nego sadržaj vašeg pitcha“-Anita Juka, filmska producentica

Kada bi u filmskoj industriji zabranili pitching, urušila bi se cijela industrija. Svaki film ikad snimljen rezultat je pitchinga. Osim u filmskoj industriji, i u svakodnevnom životu pitchiramo - prodajemo sebe i svoje ideje svaki dan. Pitching je proces u kojem svoju strast prema projektu prenosite na druge. Uspješan pitching počnite dobrim istraživanjem o osobi kojoj pitchirate. Počnite nečim originalnim što vas se dojmilo u radu te osobe. Iznesite osnovnu premisu vašeg projekta, 25 riječi ili manje. Nikada ne pokušavajte ispričati cijelu priču u detalje, samo strastveno iznesite važne elemente. Nakon toga ispričajte kako ste došli do ideje za taj projekt. Ukratko objasnite zašto je vaš projekt nešto što će potrošači željeti gledati, kupiti i preporučiti svojim prijateljima. Na kraju pitcha postavite pitanje kako biste potaknuli drugu stranu na razgovor. Kada vam druga strana postavi pitanje, budite spremni odgovoriti. Budite prirodni i svoji. Kada ćete prihvatiti NE kao odgovor? Kada pozovu osiguranje.

#film #pickjobs #filmskaindustrija


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?