Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Gledali smo: Solomon Kane

PREMIJERE I RED CARPET / OBJAVLJENO: 02.04.2011. / Autor: Mladen Šagovac Gledali smo: Solomon Kane

Robert E. Howard

Solomon Kane je izvorno bio glavni protagonist avanturističkih šund romana koje je pisao američki pisac Robert E. Howard koji je ujedno i 'otac' Conana Barbarina. Baš kao i Conan, Solomon Kane je sedamdesetih godina prošlog stoljeća vizualiziran kroz stripove Marvel Comicsa. Onda je tamo 1982. godine u režiji Johna Miliusa a s Arnoldom Schwartzenegerom snimljen Conan Barbarin, za kojim je uslijedio i Conan razarač uz kojeg je iste godine snimljen i Kull osvajač s Kevinom Sorbom u naslovnoj ulozi. Iako mnogi smatraju da je i Crvena Sonja lik koji je osmislio Robert E. Howard, glavna junakinja filma, koji je na kino platna donio dansku valkiru Brigite Nielsen, ipak je kreacija strip autora Roya Thomasa i Barry Windsor-Smitha koji su Sonju osmislili križanjem nekoliko Howardovih likova. 

Solomon Kane 

Michael J. Bassett vjerno prati izvorni vizualni opis Solomona Kanea kao mračnjaka sumornog i blijedog lica, hladnih očiju natkrivenih širokim obodom šešira karakterističnog za puritance. Time ga je lako smjestiti i u vremensko razdoblje s kraja 16. stoljeća u kojem se i odvija radnja priče i filma. Sa impresivnim brojem od 52 uloge, među kojima se pokazao i kao prokušani negativac James Purefoy (Legenda o vitezu, Rim, Resident Evil, Sajam taštine) odličan je izbor za ulogu Solomona, koji je na početku filma bešćutni plaćenik koji svojom brutalnošću tjera strah u kosti neprijatelju na kojeg se namjeri da bi kasnije silom prilika postao osvetnik dobra.

Kao plaćenik kraljice Elizabete I tijekom borbe u Africi Solomon u posljednji trenutak izbjegava đavoljeg žeteoca i siguran put u pakao. Stoga se odriče nasilja kako bi se iskupio za svoje grijehe iz prošlosti, tražeći iskupljenje u mirnom životu... Sve dok sljedbenici čarobnjaka Malachia ne otmu djevojku Meredith i brutalno pogube njezinu obitelji pred njegovim vlastitim očima. Solomon je prisiljen ponovno uzeti oružje i vratiti se nasilju kako bi spasio djevojku...

Michael J. Bassett

Nema sumnje da je ova fantazijska ekranizacija Michaelu J. Bassetu donjela siguran nastup ubuduće. Očit poklonik fantazije i horrora već radi na nastavku uber popularnog naslova strave i užasa 'Silent Hill'.

Osim što film krase odlični prizori borbi, ni dijalozi protagonista ne upadaju u stupidnost kakvoj su inače skloni američki scenaristi koji u filmove fantazije i horrora uporno pokušavaju upakirati neke ovozemaljske poruke o životu. Gotovo svi dijalozi podređeni su radnji i karakternom dočaravanju likova a izbjegavaju se bilo kakve uzvišene poruke koje bi trebale duhovno inspirirati publiku. Kako bi izbjegao takve momente u scenariju, Bassett suptilno raspoređuje rekapitulacije Solomonove prošlosti kroz flešbekove koje ne razvlači u beskonačnosti i širine ostavljajući ih unutar okvira ključnih za radnju filma. Makljaža je rađena fenomenalno pružajući gledateljima sve što su propustili brojni fantazijski filmovi proteklih nekoliko godina. Solomon Kane je vrhunski ratnik kojeg odlikuje brza oštrica mača koja nije ostavljena da se s njom besciljno razmahuje već služi za maestralno i impresivno deklasiranje suparnika. Vještim kombiniranjem nekoliko priča o ratniku na putu iskupljenja svojih životnih grijeha, Bassett je stvorio potpuno zaokruženi scenarij koja ostavlja okus smislenosti kao i konačno dobre, kvalitetne filmske zabave.

Zadovoljština tek u utjesi nad brojnim razočarenjima

Zaista, ako ste zadrti fantazijski nostalgičar koji s čežnjom promatra na osamdesete godine prošlog stoljeća koje su bile najplodonosnije za ovaj filmski žanr, nećete biti razočarani ovim filmom koji je pravo osvježenje, a posebno, nakon katastrofalnog filma u kojem smo punih 15 sekundi uživali u blagodatima jedne jadranske hridi koja je pompozno najavljivana i napuhavana diljem hrvatskih medija koji očito preferiraju trećerazredna filmska ostvarenja samo zato jer dolaze s onkraj Atlantika. I američki bljuzgoviti idiotik 'Lov na vještice' i euro-koproduktik (UK, Fr, Cz) Solomon Kane su u istoj financijskoj kategoriji, ipak, prvi je zahvaljujući marketinškim krilima holivudskih spinera uspio zaraditi duplo više od uloženog novca, dok je drugi jedva pokrio troškove uloženog novca.

Gdje tražiti krivce? Najviše doma, na starom kontinentu koji je odavno postao filmska kolonija Hollywooda. Ponešto krivice može se svaliti i na zasićenost šire publike koja je od osamdesetih na ovamo postala daleko zahtjevnija po pitanju filmske fantazije (Gospodar prstenova), dok je istovremeno prekomjernim ekraniziranjem strip junaka postala skeptična spram takve kinematografije. Pitanje koje najviše zapravo muči kada se pogleda Solomon Kane, je, zašto ovaj solidan izdanak euro kinematografije gledamo s tolikim zakašnjenjem od punih godinu dana!?

Zašto smo morali prvo pogledati katastrofalan film da bismo tek potom otkrili bolji a ranije snimljeni film? Ironično, to trenutno i jeste najveća prednost ovog filma. Tek popravlja okus nakon žanrovskih bljuzgotina kojima smo maltretirani proteklih godina.

Kino ili DVD?

Svakako kino dvorana, ovakva solidna kvaliteta efekata itekako zaslužuje filmsko platno a i sumnjam da ćete na svojoj plazmi moći razaznati silne tetovaže i ožiljke kojima je Bassett dodatno opremio glavnog junaka ne bi li njegovu impresiju pojačao u očima gledatelja.

U duhu modernog vremena Solomon Kane u svojoj konačnici opravdava makrer "vrijednost za novac".

fantasy 3D Nicolas Cage kino šund Red Sonja Mladen Šagovac dvd Vrag lov na vještice Conan Barbarin Silent Hill solomon kane vještice robert e. howard james purefoy crvena sonja kull pulp


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (1)

maxim 06.04.2011. u 10:00:53 Izvrstan film!
Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?