Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Gledali smo: Na rubu

PREMIJERE I RED CARPET / OBJAVLJENO: 29.01.2012. / Autor: Ines Ignjačić Gledali smo: Na rubu

Kad se sagleda iz svih perspektiva, čini se da je život objekt kojeg se istovremeno ne može u potpunosti kontrolirati, i kojim može svatko manipulirati. Vlastiti život, naravno. Tek ako imate dovoljno sreće i znanja, možda i tuđi. Dok ste u ptičjoj perspektivi, imate kontrolu uz uvjet da znate što vas je ondje dovelo; dok ga, pak, sagledavate iz žablje, težite saznati što je gore. Kad ste gore, znate još manje. I tako u krug, dok vas strpljenje ne izda pa nova dimenzija življenja postane alternativna perspektiva.

Okosnica ovog trilera je središte New Yorka, rub neboderu, vanjska strana, na kojoj se nalazi muškarac nepoznata identiteta. Malo vremena treba proteći od trenutka kada na jednoj takvoj zemljopisnoj koordinati netko stane na visinu od nekoliko desetaka metara, dok na cesti ispod ne nastane opća panika. No, premda treba proteći malo, onome tko želi skočiti dovoljna je sekunda da uistinu i skoči. Onome pak tko želi stajati gore i kontemplirati, potrebno je štošta.

Nicku Cassidyu (Sam Worthington), primjerice, potreba je pomno odabrana osoba koja ga treba ponukati da ne skoči. Riječ je o detektivki Lydii Mercer (Elizabeth Banks), koja je mjesec dana ranije izgubila sličan slučaj kada joj se klijent bacio s mosta. Provocira li ju Cassidy ili uistinu vjeruje da će mu pomoći da ne skoči sa zgrade – ili je pak u pitanju nešto treće, misterija je kako za nju, tako i za policiju i novinare.

Na rubu: Trailer

Tajnoviti motivi ovog potencijalnog samoubojstva središte su oko kojeg se vrte svi netom navedeni. I sam gledatelj ima tek trunku više informacija, a to je da se radi o odbjeglom zatvoreniku. Zbog čega je, međutim, bio zatvoren, saznati će se samo ako ne skoči. Tada pak ništa od ove teatralnosti nema osobitog smisla. Budući da je očito da se takav skok ne bi moglo preživjeti, njegovo (ne)preživljavanje je linija od koje postoje samo lijevo i desno, bez sredine. Znajući to, Cassidy manipulira što naposljetku dovodi do pravog razloga njegova penjanja na zgradu.

Vrijednost interesantnog, ali umjetnički ne osobito perspektivnog filma podiže scena u kojoj vještina kamere stvara doživljaj da se i sami nalazite na vrhu zgrade, i ta vjerodostojnost uistinu impresionira. No, u pitanju je tek jedan kadar. U kontekstu cijelog filma, gdje je ono što se odvija u blizini nešto puno veće od performansa ekscentrika koji se namjerava javno ubiti, nije moguće ne biti svjestan da privlačenje pozornosti istog ne bi zaokupilo baš svaku jedinku u gradu – jer uvijek, nadajmo se bar,  postoje i oni koji bi produžili dalje svojim poslom. Stoga se ovaj kriminalistički triler pretvara u farsu sa nijansom bajke ispričane odraslima.

Akcije ne nedostaje. Možda tek ponešto usputnog humora koji bi likovima dao nužnu dozu šarma. Ono što bi trebalo učvrstiti međuodnose karaktera i biti završni dašak topline nakon bizarnog raspleta, postaje obična staromodna igra koja sporednim likovima oduzima ono malo dostojanstva koje imaju, a glavne vodi u neku skroz drugu priču.

recenzija Sam Worthington Elizabeth Banks na rubu ines ignjačić man on a ledge


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?