Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Motovunski Bauer i drugi put uz žestoku konkurenciju

NAGRADE I DOGAĐANJA / OBJAVLJENO: 24.06.2011. / Piše: Mladen Šagovac Motovunski Bauer i drugi put uz žestoku konkurenciju

Točno je mjesec dana do početka 14. Motovun Film Festivala koji će trajati od 25. do 29. sprnja. Prošlogodišnji novitet, nagradu Bauer, na Motovunskom brdu filmova osvojili su neprikosnoveni „Crnci“ Zvonimira Jurića i Gorana Devića. Uvođenjem nagrade Baurer, Motovun se, premda prostorno minijaturnih dimenzija, još jače učvrstio na poziciji regionalnog festivalskog diva kao mjesto na kojem se ogledavaju kinematografska postignuća sedam zemalja proisteklih iz nekadašnje Jugoslavije. Tako su zemlje čiji filmovi nastupaju u sklopu ovog programa Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Slovenija, Hrvatska, Srbija, Kosovo i Makedonija. Odabir se vrši tako da svaku od nacionalnih kinematografija zastupaju po dva dugometražna filma koji su prikazani u redovnoj kino distribuciji najmanje pet dana ili u programu nekog od A-festivala, a premijerno su prikazani od 1. lipnja prethodne do 1. lipnja tekuće godine.

Svaki teritorij ima lokalnog selektora, a koji su u pravilu renomirana imena filmske kritike. Selektori ovogodišnje nagrade su Ahmed Burić (Bosna i Hercegovina), Maja Bogojević (Crna Gora), Nenad Polimac (Hrvatska), Agim Sopi (Kosovo), Sunčica Unevska (Makedonija), Simon Popek (Slovenija) i Vladan Petković (Srbija). Selektori mogu koristiti i „wild card", tj. popisu nominiranih dodati i najviše dva filma iz bilo koje od regionalnih kinematografija.
Jedino je možda ovaj „wild card“ trebalo preimenovati u nekakav „Jocker Kvisko“ ili „Jocker Maverick, Bauer, Propeler, Slavia, Fićo“ štogod upravo zbog lokaliziranosti programa. (op.a)

Sam način na koji se odabiru filmovi koji konkuriraju za nagradu Bauer već sad pokazuje da će MFF ubuduće dati više pažnje ovoj nagradi jer još pred dodjelu prve nagrade direktor festivala Igor Marković je najavio kompleksniji sustav nominacije filmova koji bi u budućnosti trebao angažirati veći broj izbornika a potom i članova stručnog žirija.

Inače, nagrada Bauer je uvedena umjesto nekadašnje regionalne nagrade „Od A do A“ kojom su nagrađivani filmovi kinematografija zemalja šire regije od Austrije do Albanije. Nepotrebna raspršenost repertoarskog fokusa sužavanjem izbora regionalnih filmova na zemlje ex-Ju ubuduće bi mogla donjeti kompetitivnost među nacionalnim kinematografijama, naravno, ukoliko dođe do jačanja ove nagrade Motovun Film Festivala. A kako se u poslijednje vrijeme osjeća jača integracija regionalnih filmaša, nagradi Bauer se smješi blistava i regionalno utjecajna budućnost.

Za drugi, odnosno ovogodišnji Motovunski Bauer nominirano je ukupno jedanaest filmova a neki su u posljednjih godinu dana podigli podosta prašine, što negativne a što pozitivne.

"Šuma Summarum", r: Ivan Goran Vitez | Hrvatska


Novi nizozemski vlasnik hrvatske marketinške agencije vodi uposlenike na akcijski team building vikend. Osim raftinga i paintballa, tamo će ih dočekati i brojna iznenađenja - lokalna obitelj koja im radi o glavi, sumnjivi instruktori, izletnički par i bizarne nesreće. Kako se dan bliži kraju, postaje jasno da nakon te igre više ništa neće biti isto.

 

"Majka asfalta", r: Dalibor Matanić | Hrvatska


Mare (Marija Škaričić) i Janko (Janko Popović Volarić) mladi su bračni par čiji je brak u krizi. Zbog suprugovog zlostavljanja Mare će na božićnu večer biti primorana napustiti obiteljski dom sa njihovim sedmogodišnjim sinom Brunom. Na hladnim zagrebačkim ulicama jedini koji će im pružiti pomoć usamljeni je zaštitar Milan (Krešimir Mikić), koji cijeli život žudi za ljubavlju i obitelji.

 

„Cirkus Columbia" , r: Danis Tanović | Bosna i Hercegovina


Koncem prošlog stoljeća, u trenutcima prvih demokratskih promjena, Divko (Miki Manojlović) se nakon 20 godina egzila vraća u rodno hercegovačko mjesto, 'naoružan' novim Mercedesom, olinjalom crnom mačkom i 40 godina mlađom djevojkom, a sve kako bi se razračunao s bivšom suprugom (Mira Furlan). Film je nastao prema istoimenom romanu Ivice Đikića.

 

„Jasmina", r: Nedžad Begović |Bosna i Hercegovina


Astmatičnu baku Safu (Nada Đurevska) i njezinu šestomjesečnu unučicu Jasminu, humanitarni konvoj evakuira iz opkoljenog Sarajeva u gradić na dalmatinskoj obali. Tamo im prvim susjedom postaje alkoholičar Stipe (Zijah Sokolović), koji će spletom okolnosti posve preuzeti brigu o Jasmini...

 

„Pankot ne e mrtov" | „Punk is not dead", r: Vladimir Blaževski | Makedonija


Crna komedija o mutnom vremenu makedonske tranzicije, u kojoj nekoć kultni punk bend dobija ponudu da se opet okupi i zasvira na bizarnom "multikultiralnom happeningu" kojim bi se, navodno, trebao ojačati image Makedonije kao zemlje u kojoj su nacionalne tenzije popustile.

 

„Ljubav, ožiljci", omnibus, r: Ivana Ćetković, Branislav Milatović, Miloš Pušonjić i Mladen Vujačić | Crna Gora


Četiri priče čiji su autori Mario Benedetti, Samuel Beckett, Raymond Carver i Charles Bukowski, predložak su za filmski omnibus prve generacije diplomiranih filmskih redatelja na Fakultetu dramskih umjetnosti na Cetinju. Prva priča govori o ljubavi dvoje studenata, druga o beskućniku i prostitutki, treća o dvoje mladih supružnika, a četvrta o ljubavi i prevari jednog sredovječnog para.

 

„Tilva Roš", r: Nikola Ležaić | Srbija


Film u potpunosti snimljen u Boru, i inspiriran stvarnim iskustvima dvojice protagonista. Toda i Stefan, dva najbolja prijatelja, provode svoje prvo ljeto nakon srednje škole vozeći skejt u napuštenom rudniku i snimajući se u stilu 'Jackassa'. Kada se pojavi Dunja, prijateljica koja je iz Francuske došla na ljetne praznike, mladići se stanu natjecati za njezinu pozornost i to načne njihovo prijateljstvo...

 

„Srpski film", r: Srđan Spasojević | Srbija


Glavni junak filma bivša je porno-zvijezda Miloš (Srđan Todorović). Miloš živi u Beogradu s obitelji i jedva preživljava. Dobiva ponudu uglednog producenta Vukmira (Sergej Trifunović) da za njega snimi porno-film za honorar kojim može osigurati pristojan život za obitelj. Jedini je uvjet da prije snimanja ne pročita scenarij. Miloš prihvaća ponudu, a zatim otkriva da film uključuje sudjelovanje u brutalnom nasilju koje se snima uživo...

 

 „Montevideo, Bog te video", r: Dragan Bjelogrlić | Srbija


Redateljski debi glumca Dragana Bjelogrlića za koji je scenarij po motivima istoimene knjige Vladimira Stankovića, napisao Srđan Dragojević. Priča je to o povijesnom uspjehu reprezentacije Jugoslavije na prvom Svjetskom prvenstvu u nogometu u Montevideu 1930. godine - osvajanju trećeg mjesta.

 

„Oča" | „Otac", r: Vlado Škafar | Slovenija


Otac i sin provode dan u šumi. Love ribu, igraju se, razgovaraju i analiziraju međusobni odnos. Otac je iznenađen ozbiljnošću i lucidnošću vlastitog sina, koji se nakon razvoda roditelja daleko više zbližio s majkom, s kojom i živi. Njihovi zajednički trenutci nalik su hermetičnom raju, no to je tek zatišje pred oluju, koju gledatelji predosjećaju...

 

„Circus Fantasticus" | „Silent Sonata", r: Janez Burger | Slovenija


Dugometražni film bez dijaloga, smješten je u neimenovanu balkansku zemlju poharanu ratom. Stevo, čija je žena poginula, pokušava zbrinuti i zaštiti kćer i sina. No, ono što mu se isprva činilo kao nova ratna opasnost, zapravo je neobično vozilo Circusa Fantasticusa. Poznanstvo s bizarnom grupom cirkusanata zauvijek će promijeniti Stevin i život njegove djece...

ljubav film film festival Srđan Spasojević Srpski Film Motovun Mladen Šagovac nagrade mff bauer dalibor matanić ivan goran vitez šuma summarum danis tanović tilva roš majka asfalta Circus Columbia Jasmina Nedžad Begović Punk Is Not Dead Vladimir Blaževski ožiljci Ivana Ćetković Branislav Milatović Miloš Pušonjić i Mladen Vujačić Nikola Ležaić Dragan Bjelogrlić Montevideo Bog te video Oča Vlado Škafar Circus Fantasticus Janez Burger Antun Bauer


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?