Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Čedomir Kolar: "Čini se da su producenti bogati ljudi..."

NAGRADE I DOGAĐANJA / OBJAVLJENO: 23.10.2013. / Razgovarao: Mladen Šagovac Čedomir Kolar: "Čini se da su producenti bogati ljudi..."

Producent filma "Pogrešna dostava", ovogodišnjeg hita Zagreb film festivala, Čedomir Kolar za sebe voli istaknuti kako je četrdeset godina svog života bio u penziji, da bi se tek u poodmakloj dobi, dolaskom u Italiju, počeo ozbiljnije baviti filmom. Odrastao kao Hrvat u Beogradu, ne skriva porijeklo ali ipak radije kaže da je Jugoslaven. Iza sebe ima producentski niz od 26 filmova, a kao najboljeg suradnika izdvaja redatelja Danisa Tanovića s kojim dijeli i jak prijateljski odnos te uz ponešto neuspjeha i jake filmske uspjehe poput kultnog filma "Ničija zemlja" koji je temu ratova na Balkanu okrunio Oscarom za najbolji film u kategoriji stranih filmova.

Koji projekt na kojem ste radili u svojoj karijeri držite najmilijim?

Bez lažne skromnosti, "Prije kiše" i "Ničija zemlja". Za mene su to dva najbolja filma o ratu na Balkanu. Stvarno oba velika filma, obožavam "Prije kiše". I to je isto bio veliki uspjeh, nominacija za Oscara, Zlatni lav na Mostri. Taj film mi je u Francuskoj predstavljao konsakraciju, jer tamo morate imati nekakav film kojim postajete ime.

Najveći neuspjeh u karijeri?

Nije neuspjeh, okolnosti. Radu Mihaileanu mi je došao s idejom da snimamo komediju o holokaustu. Nije bio najpovoljniji trenutak jer, jedina nesreća je bila što se istovremeno snimao i "La vita e Bella", međutim mi smo snimili taj film i postigao je velik uspjeh. Nakon toga nisam više radio s Raduom jer je postao prevelika zvijezda za mene. S druge strane, Danis, eto skroman čovjek, krenuli smo raditi skupa i unatoč svim usponima i padovima, više neuspjesi nego uspjesi i opet ovaj "30.000-eura-skupljač-željeza" koji je hit. Od 11 milijuna eura za "Trijažu" na, dobro i "Cirkus Kolumbija" je bio 3 milijuna, na 30 tisuća.

Čedomir Kolar i Nimrat Kaur
Čedomir Kolar i Nimrat Kaur

Kako se snalazite u tolikim financijskim oscilacijama?

Sve to krasno zvuči, svi misle da su producenti bogati ljudi, mislim ja se ne žalim nisam na prosjačkom štapu, ali sam daleko od toga da za sebe mogu reći da sam financijski bogataš. Ono što je jezivo kod nas producenata je da postojimo isključivo zahvaljujući onome što radimo. Nakon "Cirkusa Kolumbija" mi smo imali tri vrlo teške godine, nismo imali filmove. I u tom periodu bilo je momenata kad jednostavno ne možeš spavat. Ima jedan vic koji mi je netko jednom ispričao a kaže: - Povukao mi se glavni financijer, ne mogu spavat, cijelu noć se budim, tuširam, nikako da zaspim. A ovaj drugi kaže - Pa čuj, ja sam u istoj situaciji ali spavam kao bebica. - Pa kako? - Pa dva sata spavam, pa plačem dok se ne izmorim, pa opet dva sata spavam i tako...

Mislim, to je dio života producenta s kojim je malo ljudi upoznato. Pogledaj uokolo, ovdje na terasi moje kolege. Ja ne znam kako oni uopće žive, ali svi su ovdje, nekako izvuku film, naprave nešto i veliki je plus sad ovaj sistem pomoći kinematografiji. Ja mislim da bi bez toga kompletna europska kinematografija umrla.

Boris T. Matić i Čedomir Kolar
Boris T. Matić i Čedomir Kolar

Što Vas je privuklo filmu "The Lunchbox"?

Prva stvar koja mi se dopala što je film u Mumbaju na hindu jeziku jer moja je teorija da što si više lokalan to imaš veće izglede da budeš internacionalan. Unaprijed planirati da radiš internacionalni film je vrlo često osuđeno na propast. Tu sam ja osjetio da je posrijedi vrlo lokalan film. Tu je naravno i vrlo pozitivna strana filma gdje progovara o dvoje izgubljenih ljudi iz dvije različite generacije. Ona je mlada žena iz te sad rastuće srednje klase, a on je ogorčeni čovjek pred penzijom. To su potpuno univerzalne teme. Pored toga, primjer kako čovjek u pedesetima ili šezdesetima, nikad nismo jasno definirali koliko Saajan Fernandez ima godina, kako još uvijek može izgubit gorčinu. Kad osjetiš da oko tebe postoji još ljudskih bića. Ona djevojčica koja mu na kraju mahne umjesto da zatvara prozor. Ti fini mali detalji, poput činjenice da je Batra Saanaja namjerno zamislio kao katolika u jednoj zemlji koja se neprekidno lomi između muslimana, hindusa i sikha. A konačno tu je i univerzalna tema o ženama.

festival intervju Mladen Šagovac zff zagreb film festival danis tanović razgovor ničija zemlja pogrešna dostava Čedomir Kolar the lunchbox


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?