Sicario (2015) - Uznemirujuće autentičan i maestralan prikaz narko kartela

FILMOVI I GLUMCI / OBJAVLJENO: 26.09.2015. / Autor: Ratko Martinovic Sicario (2015) - Uznemirujuće autentičan i maestralan prikaz narko kartela

SicarioSicario (2015)Sicarioredatelj: Denis Villeneuveuloge: Jon Bernthal, Emily Blunt, Josh BrolinViše informacija o filmu »8.5

Denis Villeneuve je sve ono što redatelj treba biti - višeslojan, dubok, usudi se koketirati s raznim kadrovima, odlično selektira glumce, zna što želi i izuzetno je kompleksan u svom izražaju. Iz tog razloga ima u relativno kratkom vremenu (tek tri holivudska filma) širok raspon obožavatelja i kritičara. Nikako nije čovjek 'koji nit miriše nit smrdi' već upravo suprotno - izuzetno je kontroverzan i razvija snažan dojam. Nisam trznuo ni sekunde kada je upravo on odabran za redatelja nastavka 'Blade Runnera', poglavito jer sam uvjeren da on to može odlično odraditi, a dobio je i nadolazeći 'Story of Your Life' u SF žanru kao svojevrsni probni rad. I onda sam pogledao 'Sicario'.

U posljednje vrijeme narko karteli iz nekog razloga privlače ogroman interes u američkoj populaciji. 'Narcos' serija vrlo je brzo pronašla put do šireg gledateljstva, popularizirala lik i djelo Pabla Escobara, u domaćem okruženju je pak dokumentarni serijal 'Dosije' isfurao priču Zemunskog klana, i bilo je pitanje dana kada ćemo doznati dio slagalice meksičkih kartela, poglavito onih u okruženju uznemirujućeg Juareza. Teško je nešto previše komentirati, a da se ne daju spojleri - no jedno je jasno. Veliko je pitanje tko je ovdje odradio fenomenalniji posao... Redatelj Villeneuve ili pak Benicio del Toro, genijalni Alejandro Gillick koji je ostavio toliko moćan trag da se producentski tim interesira za film koji bi se posvetio isključivo tom liku.

Radnja je tipična 'villeneuvska', puna simbolike, dubine, odmaka i 'show, don't tell' tehnika - atmosferična i na neki način 'retro', no opet suvremena. I ono što posebno mami je činjenica da karteli nisu prikazani romantizirano niti nostalgično, već brutalno i uznemirujuće. A fokus priče zapravo nije na njima već na Emily Blunt kao Kate Macer, ženi koja je kao topovsko meso uletjela u igru kojoj nije dorasla, te već spomenutom Alejandru, liku koji koncept 'crno-bijelo' radikalno rastura na svih pedeset nijansi sive. Rezultat je jedan fantastičan film koji svakom 'wannabe' kriminalcu ukazuje na grotesknu radikalnost i neljudsku odlučnost tetoviranih kriminalaca, no isto tako i kriminalne djelatnosti vladinih agencija koje u želji za kontrolom i vlastitim 'talom' droge ne prezaju ni pred čime. Dakle, ukoliko se želite furati na bande, budite spremni sve platiti najvišom cijenom. Zasad ponajbolji film ove godine i žestoki favorit za Oskare, no u svakom slučaju slijedi i 'Black Mass', te 'Legend' - ostvarenja koja isto tako ambiciozno kriminalom žele do Oskara.

Benicio del Toro Emily Blunt Denis Villeneuve Sicario Alejandro Gillick Narko kartel Meksiko Juarez