Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Peter Jackson o HFR tehnologiji: "Ovo je vrijeme u kojem je uzbudljivo ići u kina"

FILMOVI I GLUMCI / OBJAVLJENO: 06.12.2012. / Izvor: Blitz-Cinestar Peter Jackson o HFR tehnologiji: "Ovo je vrijeme u kojem je uzbudljivo ići u kina"

U susret najiščekivanijem filmu godine, pročitajte što redatelj Peter Jackson kaže o najnovijoj tehnologiji High Frame Rate kojom je snimao Hobit: Neočekivano putovanje 3D!

Zbog čega ste za Hobit trilogiju koristili High Frame Rate (HFR) format?

Živimo u doba rapidnog digitalnog napretka. Tehnologija se neprekidno razvija i može poboljšati i obogatiti doživljavanje filma. High Frame Rate snimanje filma omogućeno je tek prije godinu-dvije, a živimo u doba rasta kućnih kina. Filmove serijala The Hobbit počeo sam snimati u HFR-u jer sam želio da filmski gledatelji osjete koliko mogu utonuti u iskustvo gledanja filma u kinu.

Kako se razvijao FR i zbog čega mislite da je došao trenutak da se poveća i njegova prisutnost u kinu?

Nijemi filmovi snimani su između 16 i 18 sličica u sekundi, kamerama „na ručni pogon“. 1927.  godine, kada je stigao zvuk, branša se trebala dogovoriti o korištenju kamera s motorom i stalnom brzinom. 35-mm film je iznimno skup, stoga kamera treba biti što sporija moguća. Međutim, prve snimke zahtijevale su minimalnu brzinu da bi se postigla vjernost zvuka. Dogovorene su 24 sličice u sekundi i taj je standard opstao u branši dulje od 80 godina – i sva kina u cijelom svijetu instalirala su projektore koji mogu projicirati samo 24 sličice u sekundi. To je bila komercijalna odluka - najjeftinija brzina da bi se osigurala osnovna kvaliteta – ali za posljedicu je imala treperenje, svjetlucanje i manjak oštrine.

Danas, u digitalno doba, nema nikakvog razloga da se nastavimo pridržavati 24 sličice u sekundi. 1927. godine nismo postigli savršenstvo. Znanost nam kaže da ljudsko oko prestaje zamjećivati pojedinačne sličice pri oko 55 sličica u sekundi. Stoga nam 48 sličica u sekundi daje puno vjerniju iluziju stvarnog života. Smanjenje neoštrine svake sličice povećava oštrinu i omogućuje da film izgleda kao da je sniman na 65 mm ili IMAX-om. Jedna od najvećih prednosti je činjenica da vaše oko vidi dvostruki broj sličica svake sekunde, što filmu daje predivnu kvalitetu uranjanja, čini 3D doživljaj daleko nježnijim i uvelike manje zamara oči. Većina onoga što nekim ljudima čini gledanje 3D-a nelagodnim jest činjenica da svako oko procesira mnoštvo treptanja, svjetlucanja i manjka oštrine. Sve to nestaje s HFR 3D.

Hobit: neočekivano putovanje: Trailer

Nakon što ste snimili film koristeći HFR tehnologiju, što mislite o tom iskustvu?

Mislim da je HFR sjajan. Kao filmaš, nastojim svoje filmove učiniti takvima kao da u njih možete uroniti. Želim gledatelje izvući iz sjedala i uvući ih u avanturu. Nadam se da to iskustvo mogu ponuditi gledateljima bez obzira na koji format odaberu u kinu. Osobno, Hobita najradije gledam u 3D HFR-u, a uvjeravam vas da će vam svaki format donijeti nevjerojatno iskustvo uranjanja u film.

HFR 3D je "drugačiji" - neće vam nalikovati na filmove koje ste navikli gledati, baš kao što prvi CD-ovi nisu zvučali kao vinil ploče. Živimo u doba kad se kina nadmeću s IPad-ima i kućnim kinima. Mislim da je od kritičnog značaja da filmaši primijene postojeće tehnologije da bi doprinijeli spektakularnom doživljaju uranjanja kakvo kina trebaju omogućiti. Ovo je vrijeme u kojem je uzbudljivo ići u kina.

Ne propustite fantastični svijet Međuzemlja pretpremijerno 12. prosinca u IMAX 3D-u i revolucionarnih 48 sličica u sekundi (HFR 3D), a od 13. prosinca u kinima diljem Hrvatske.

3D Peter Jackson Hobbit Hobit An Unexpected Journey neočekivano putovanje hfr tehnologija hfr 3d


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?