Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Kraj turneje (2015) – Filozofski vođa 'hipstera' u nenadahnutom ostvarenju

FILMOVI I GLUMCI / OBJAVLJENO: 24.10.2015. / Autor: Filip Pavić Kraj turneje (2015)  – Filozofski vođa 'hipstera' u nenadahnutom ostvarenju

Posljednji intervjuPosljednji intervju (2015)The End of the Tourredatelj: James Ponsoldtuloge: Anna Chlumsky, Jesse Eisenberg, Jason SegelViše informacija o filmu »7.0

Film o post-postmodernističkoj ikoni Davidu Fosteru Wallaceu donekle je uspio široj publici predstaviti kompleksan lik literarnog genija, no onih će nekolicina iskrenih poklonika koji su stvarno pročitali knjigu 'Beskonačna šala' ('Infinite Jest'), dakle svih 1079 stranica, biti razočarani.

David Foster Wallace je veliki američki pisac, liječeni alkoholičar, pretpostavlja se narkoman, ljubitelj pasa, ali i čovjek koji se cijeli život borio s pravom postmodernističkom bolesti 'bijelaca, iz više-srednje klase, bestidno visokoobrazovanih' – depresijom. 2008. je u 46. godini počinio samoubojstvo.

Film prati četiri dana koja je novinar Rolling Stonea David Lipsky (Jesse Eisenberg) proveo s Davidom Wallaceom (Jason Segel) na njegovoj turneji po Americi na kojoj je predstavljao svoju knjigu 'Infinite Jest'. Radnja ne sadrži neke dramatične obrate, nema velikih uspona i padova, već stabilno teče. Dvojica razgovaraju, odmjeruju snage i većinom jeftino filozofiraju. Film bi se mogao preoblikovati u zanimljivu radijsku dramu i uopće ne bi bilo prevelike razlike.

Kada pomislimo na Jasona Segela, poznatog Marshalla iz serije 'HIMYM', pomišljamo na smotanog, nezgrapno visokog šmokljana. Mnogima će biti teško izbiti tu sliku iz glave, i to je vjerojatno razlog zašto je Marshall krenuo u razbijanje te ustaljene uloge jednom ozbiljnom, artističkom. Segel je kao Wallace bio solidan. Odlučio je odabrati jedan sasvim drugačiji pristup u svojoj interpretaciji i to se pokazalo kao uspješna metoda. Naime, nije se posvetio manirizmima, sitnim gestikulacijama Davida Wallacea, već je odlučio ulogu personalizirati. U tom je svakako uspio i čini se kako je lik uspješno kultivirao i učinio ga prirodnim.

Jesse Eisenberg kao novinar David Lipsky nije ponudio ništa novo. Njegove su uloge često vrlo slične pa ne mora izlaziti van svojih okvira blago-neurotičnog šmokljana s brzim jezikom i otrovnim komentarima ('Društvena mreža'). I kod njega je primjetna neopterećenost u nastupu sa svim nervoznim tikovima, nespretnim paljenjem cigarete i nelagodnim probijajućim pogledima. Budući da se film i sastoji, većinom, od njih dvojice i njihovog dijaloga, oba ova glumca u visini zadatka mogu i izrazito ne dinamičan film učiniti zanimljivim.

Redatelj James Ponsoldt poznat je po manje eksponiranim, festivalskim uradcima 'Smashed' i 'Spectacular Now'. 'The End of the Tour' je samo logičan nastavak, budući da su egzistencijalne krize njegov forte. Za film koji se mora osloniti isključivo na dijaloge, Ponsoldt je mudro izabrao rezervirani, nenametljivi režijski pristup koji u kombinaciji s glatkom montažom stvara vrlo blagi i nenapadni ritam te omogućava gledatelju da se fokusira na dijalošku izmjenu glavnih aktera.

Ono što povremeno zbunjuje jest upravo ono što je u prvom planu. Dijalozi. Cilj je scenarija bio predstaviti ličnost Davida Wallacea, gotovo kao kolaž – odnos sa psima, odnos s drugim ljudima, prošlost o kojoj ne voli govoriti, mješavina egoizma i nesigurnosti. Scenaristički se 'Wallace kolaž' otkriva na donekle prirodan način. Odnos između njega i Lipskyja je, pak, površan i nikad posve definiran, no dobivamo naznake ljubomore, rivaliteta, ali i poštovanja, možda prijateljstva. S druge je strane, scenarist Donald Margulies, Fosterovu kompleksnu i osebujnu filozofiju prilagodio široj publici i izgubio 'genija svoje generacije', a dobio napornog plačljivca. Taj se scenaristički zahvat vrlo mudro pokušavao opravdati Wallaceom koji se 'pravi glup' i njeguje svoj, rekli bi, 'dudizam' (dudeism) jer je skroman i ne želi ispast pretenciozan.

Iako baziran isključivo na dijalozima, 'The End of the Tour' prilično dobro drži našu pažnju i zanimanje ponajviše zahvaljujući rutinski solidnoj glumi. Filmu možemo zamjeriti scenarističke kompromise pa čak i podcjenjivanje publike nepotrebnim olakšavanjem materijala. Mnogi su se nadali punokrvnoj metafizičkoj odiseji ili barem 'histeričnom realizmu' (barem oni koji su pročitali svih 1079 stranica), no dobili su nenadahnute, kvaziintelektualne dijaloge koji Fosteru ne čine pravo.

Jason Segel Jesse Eisenberg Rolling Stone James Ponsoldt Kraj turneje The end of the tour David Foster Wallace David Lipsky hipsteri


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?