Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

"Pravednik" Antoinea Fuque je klasični superheroj

OBJAVLJENO: 29.09.2014. / Autor: Mladen Šagovac "Pravednik" Antoinea Fuque je klasični superheroj

Antoine Fuqua svoju redateljsku karijeru počeo je loviti kao kreator glazbenih video spotova za Arrested Development, Princea, Zhane, Chanté Moore, Toni Braxton i Shanice Wilson a za spot Cooliove pjesme 'Gangsta's paradise' je i nagrađen. Kada je na red došlo režiranje cjelovečernjih igranih filmova, odmah je pokazao da želi ići u smjeru brzih akcijskig filmova suvremene tematike. Debitantski "Elitni ubojice" (1998) s hongkonškom supervzijezdom Chow Yun-Fatom i Mirom Sorvino naletio je na nož filmske kritike, no u datom trenutku za ljubitelje akcije bio je odličan nadomjestak u kinima gdje je vladao Cameronov "Titanic". Prijelomni trenutak u redateljskoj karijeri Fuquae bio je film "Dan obuke" (2001) s kojim je Denzel Washington osvojio Oscar kao negativac u glavnoj ulozi. Na žalost, ni jedan kasniji igrani naslov ovog redatelja nije ponovio toliki uspjeh, ali Fuquain potencijal više nikad nije ignoriran. Svi kasniji filmovi koje je snimio, "Suze Boga Sunca" (2003), "Kralj Arthur" (2004), "Savršena meta" (2007) i "Zakon ulice" (2009), percipirani su kao ozbiljni filmski naslovi s izvjesnom težinom te su okupljali odlične glumačke postave. Većini Fuquainh filmova zajedničko je što im je u središtu neka vrst heroja koji počne funkcionirati izvan sistema kako bi preživio. Tako dolazimo do "Pravednika" koji možda iza sebe nema moralnu znakovitost koliko ima stiliziranog nasilja ali zato sadrži tradicionalnog super-heroja ogoljenog od supernaturalnih i tehnološko-futurističkih fantazija.

"Pravednik" je ustvari remake, odnosno filmska verzija istoimene CBS-ove krimi serije koja se emitirala u drugoj polovici osamdesetih godina prošlog stoljeća s poznatim britanskim glumcem Edwardom Woodwardom u ulozi umirovljenog obavještajca Roberta McCalla a za koju je 1987. nagrađen Zlatnim globusom.U filmu "Pravednik", Denzel Washington glumi McCalla, bivšeg komandosa iz specijalnih postrojbi koji je lažirao vlastitu smrt kako bi ostatak života proveo u miru u Bostonu. Međutim, nakon što se samovoljno vrati iz mirovine kako bi spasio mladu djevojku Teri (Chloe Grace Moretz), pronaći će se suočen licem u lice s nasilnički nastrojenim ruskim mafijašima. Kako vrijeme odmiče i kako se on bori protiv onih koji nemilosrdno i brutalno napadaju nemoćne i slabije od sebe u McCallu se nanovo rađa želja za pravdom. Ako netko ima problem i ako je taj problem za tu osobu teško savladiv i ako se nema kome drugome obratiti, McCall će doći u pomoć.

Trailer - Pravednik

Fuqua i scenarist Richard Wenk stvorili su klasičnog superheroja bez tradicionalnih nadnaravnih moći i tehnoloških pomagala kakve obično krase ovakve likove. McCall je čovjek koji je bijeg od okrutne prošlosti potražio u okrilju alter-ega običnog radnika u vele trgovini opreme za uređenje kuća i stanova te živi gotovo isposničkim životom bez ikakvog luksuza. No, kada dođe u situaciju da se mora suprotstaviti s neprijateljem, svako oruđe pretvara u oružje te na površinu uz borilačke vještine izlaze i razne tehnike ubijanja. S obzirom na pretpostavku da ne postoji čovjek koji bi se praktički goloruk i vođen isključivo osjećajem pravednosti uspješno suprotstavio brutalnim i naoružanim kriminalcima, konstatacija da je Fuqua snimio superherojski film je neporeciva.

Scenarij ustvari prilično banalno prilazi kreiranju priče, a više je usredotočen na antagoniziranje mrskih ruskih mafijaša, no s obzirom da je riječ o superherojskoj priči glupo bi pa i bizarno bilo za očekivati da fabula ovakvog filma bude išta dubokoumnija od one "Viteza tame".

Pravednik / The Equalizer
Prizor iz filma "Pravednik" (The Equalizer)

Ono što stvara smetnju "Pravedniku" je spor tempo radnje filma. Fuqua nepotrebno troši vrijeme na usporeno vizualiziranje "suza i znoja" pokušavajući na taj način nadomjestiti kadrove koji bi u nekom drugom akcijskom filmu poslužili kao kič koji prikazuje super moćno naoružanje glavnog junaka. Što koliko je vrlina, toliko je i mana. Film je sasvim komotno mogao biti isporučen s devedeset minuta trajanja, pa 2h i 10 minuta koliko traje u jednom trenutku djeluje kao nepotrebno mrcvarenje. Najbolji dio filma je Robert McCall, odnosno Denzel Washington čije smrknuto lice savršeno pristaje ovakvom liku.

Gledati Novozelanđanina mađarskog porijekla Martona Csokasa kako opet glumi negativca slavenske krvi nije zabavno. Imate osjećaj kao da ste ga u takvoj ulozi gledali već imali milion puta. Premda igra jedan od ključnih likova u priči, Chloe Grace Moretz zbog male minutaže nema što pokazati u filmu. Ovdje je sve svedeno na koliziju hladnokrvnog Mcalla i brutalnog Teddyja (Csokas) pa ostali glumci ni na koji način ne dolaze do izražaja.

Samo da je malo kraći, "Pravednik" ne bi mogao biti bolji. Da biste dobili filmskog superheroja Fuqua je to pokazao nije potrebno puno više od asketa s visokim moralnim načelima kojeg je školovala američka obavještajna zajednica. U današnjem svijetu je nesebičnost kada su ti na raspolaganju obavještajni resursi i sposobnost ubijanja fantazija. Dok je lik Roberta McCalla potpuna fikcija, njegova filmska suprotnost Teddy je na žalost stvarnost u kakvu nije teško povjerovati.

Denzel Washington recenzija zakon ulice Antoine Fuqua Kralj Arthur Elitni ubojice Chloe Grace Moretz marton csokas pravednik savršena meta suze boga sunca


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?