Moj Film na Facebooku Moj Film na Twitteru

Birdman - Sequel killed a movie star

OBJAVLJENO: 26.01.2015. / Autor: Mladen Šagovac Birdman - Sequel killed a movie star

Izbjegavajući četvrti nastavak

Riggan Thomas (Michael Keaton) filmska je superzvijezda poznata po ulozi superjunaka Birdmana. Istrošeni i ostarjeli glumac pokušava pobjeći od dosadašnjeg tijeka karijere režirajući kazališnu adaptaciju kratke priče "What We Talk About When We Talk About Love" u kojoj je također glumi glavni lik. U trenutku kada od producenta Jakea (Zach Galifianakis) zahtjeva da pronađe zamjenu za jednog ozljeđenog glumca, Woody Harrelson radi naredni film "Igre gladi", Michael Fassbender snima prequel "X-Men" prequela, dok je Jeremy Renner zauzet snimanjem "Osvetnika" na što Riggan živčano dobacuje - "-Jebem ti i njemu su stavili plašt! Bože ne mogu vjerovati!". Kompletnim likom Riggana Thomasa, odnosno onime od čega pokušava pobjeći te ovom kratkom epizodom redatelj Alejandro Gonzalez Inarritu fenomenalno parodizira današnji Hollywood. Na sve to još se pojavljuje televizijski prilog u kojem je riječ o novom financijski multimijunskom nastavku "Iron Mana" s Robertom Downey Jr.-om u glavnoj ulozi. Ovo će još u nekoliko navrata izbiti na površinu priče kada Riggan nailazi na obožavatelje Birdmana koji ga oduševljeno traže fotografiranje i autogram te ga zasipaju pitanjima hoće li snimati četvrti nastavak. Inarritu time na suptilan način ustvari pokazuje kako je film postao rob prohtjeva publike, a glumci robovi industrije kakva danas jest. No daleko do toga da je ovo onaj najljepši dio filma. Michael Keaton, dinamičan tijek priče, kamera Emmanuela Lubezkija i glazba Antonia Sancheza.

Trailer - Birdman

Bidrman - (Ne)očekivana moć Michaela Keatona

Michael Keaton jedan je od onih glumaca koje volimo gledati, ali ih nikad ne doživljavamo kao materijal za nagrade. Nesvjesno ga podcjenjujemo. Ustvari, činjenica je da je Keaton već ranije imao nekoliko prilično snažnih i vrhunski odrađenih uloga. Inarritu je Keatona lako moguće angažirao zbog činjenice da ga publika uglavnom pamti po utjelovljenju Burtonovih Batmana Beetlejuicea (Bubimira). No, pritom je uzeo glumca koji s njegovim likom Riggana ima više nego što se to čini ovako na prvi pogled. Keaton se zapravo još na početku karijere pokušao pokazati kao slojevit glumac, isto što čini lik kojeg glumi u "Birdmanu", prihvativši prilično riskantnu ulogu kokainskog ovisnika u filmu "Čist i trijezan" (1988). Tada je istovremeno morao glumiti ovisnika, prevaranta, odnosno šarmera i očajnika. Keaton je bio neizbježan glumac za ovu ulogu. Njegova karijera, način na koji glumi staloženo-histerične tipove devijantnog uma (Stranac među nama - 1990), savršeno odgovara liku čovjeka koji unezvijereno pokušava izaći iz kože industrijskog mesa za štancanje nepreglednih nizova filmskih nastavaka (sequela). Riggan je podsjetnik zašto glumci postaju glumci, ali i podsjetnik kroz što glumci prolaze kada se u njih previše zavuče lik u koji su možda malo prečesto uskakali. Sve ono što prati Riggsa, spomenuti obožavatelji ili novinari koje ne interesira predstava nego je li istina da si je ubrizgavao spermu malih svinja kako bi si pomladio lice je podsjetnik što je filmski mainstream učinilo ovakvim kakav je danas. Da podvučemo crtu. Michael Keaton se kao glumac koji lako barata emocijskim oscilacijama savršeno uklopio u ulogu lika čije emocije neprekidno osciliraju. Keaton je ulogu života lika koji igra pretvorio u svoju ulogu života. Bilo bi pravo čudo da ne bude nagrađen Oscarom.

Jedan neprekidni kadar

"Birdman" realno gledano nije dobio zasluženi broj nominacija za Oscare. Snimljen u prividno jednom neprekidnom kadru, "Birdman" je remekdjelo filmske montaže. Kamera Emmanuela Lubezkija je svakako zaslužna tome te zasluženo participira kao konkurent za zlatni kipić, ali montažeri Douglas Crise i Stephen Mirrione, kao i kompletan montažerski odjel, podjednako su doprinijeli ovom nevjerojatnom poduhvatu. Podjednaku umješnost je trebalo pokazati pri pisanju ovakvo zahtjevnog materijala pa "Birdman" konkurira i za Oscar u kateogriji najboljeg originalnog scenarija. Također zapanjuje, da baš zapanjuje, da "Birdman" nije nominiran u kategoriji specijalnih efekata jer cijeli je film prožet specijalnim efektima. I k tome vrhunskima.  Ovo je velik film i dodajmo da je zakinut za bar još jednog Oscara, onog za najbolju glazbenu partituru.

Antonio Sanchez

Samo jedan glazbeni žanr može kvalitetno pratiti film s ovolikom količinom ritmičkih i karakternih oscilacija - to je jazz. Bubnjevi Antonia Sancheza iskorišteni su uglavnom za zatvaranje scena i prijelazne situacije, no savršeno prate notaciju urnebesa koji Riggan priživljava u svojoj glavi gdje se nakupljaju bijes i frustracije jer s realizacijom predstave koja bi ga trebala potvrditi kao pravog umjetnika ništa ne ide onako kako je zamislio. To je ujedno najbolji mach iliti par ovog filma. Glazba Antonia Sancheza i Michael Keaton čiji lik neprekidno prelazi obje stranice tanke linije koja dijeli ludilo i bijes potaknuti nizom nakupljenih frustracija i zatomljenih kompleksa.

Za nominaciju joj je bila dovoljna jedna scena

Emma Stone je imala samo jednu scenu kojom je mogla stvoriti ulogu vrijednu nominacije. I to je učinila. U filmu glumi Rigganovu kćer Sam koja u sceni fascinantne erupcije emocija i sukoba generacija iznosi još jednu poruku ovog filma, onu namijenjenu pak današnjoj kazališnoj publici čija je jedina stvarna "briga gdje će nakon predstave otići na kavu i kolače", nakon čega slijedi rafalna paljba uperena današnjem svijetu društvenih mreža koje su samo dovele do stvaranja veće gladi pojedinca da se osjeća važnim. Kompletna socijalna džungla svedena u jednu bijesno iznesenu rečenicu nakon koje Sam uviđa da je povrijedila (i ponizila) vlastitog oca. Najbolje od svega je što Emma Stone taj mali monolog iznosi u gotovo jednom dahu da vama zastane dah. Nigdje kasnije u filmu Stone ne dobiva dovoljno prostora za karakterni izboj svog lika. Nevjerojatno.

Majstor karakterne drame

Alejandro González Iñárritu majstor je karakterne drame. "21 gram" (2003), "Babel"(2006), "Biutiful" (2010) filmovi su koje vam nikad nije teško pogledati još jednom, bez obzira što se radi o pričama s teškim temama. Ovdje je probio nebo. U ono što volim umišljati da je jedan od najljepših homagea suvremenim glumcima spojio je teatar, akcijske filmove i dramu, odnosno crnu komediju. Uspio je u ozbiljan film o ljudskim sudbinama ugurati akcijskog junaka i još sve to začiniti specijalnim efektima, a onda još sve to prikazati u jednom naizgled neprekidnom kadru. Da nije tradicionalne američke taštine i ostalih okolnosti (#OscarsSoWhite) koje u prvi plan ovogodišnje podijele Oscara guraju film "Selma", Inarrituovo remekdjelo bio bi film godine. Ovo je prava punokrvna drama koja je od početka do kraja napunjena raznovrsnim socijalnim fenomenima što i jest osnova drame. "Birdman" je remekdjelo koje ćemo u potpunosti znati cijeniti tek s protekom vremena.

Zach Galifianakis Bubimir Michael Keaton Alejandro Gonzalez Inarritu Biutiful Babel 21 gram Emma Stone Woody Harrelson Oscars Beetlejuice Birdman emmanuel lubezki antonio sanchez what we talk about when we talk about love čist i trijezan stranac među nama douglas crise stephen mirrione


Povratak na popis novosti u odabranoj kategoriji

Komentari (0)

Komentiraj članak
Kako biste komentirali članak, morate biti prijavljeni.
Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati.

Top Dvd

Top BluRay

Pretraži projekcije

Trenutno u kinima

Koji glumac je najimpresivniji u ulozi žene?